Zadavatel: Strahovský Klášter
Se svolením majitele mohla vzniknout silikonová forma, ze které byl vytvořen jeden sádrový odlitek Madony z Jihlavy. Tento sádrový odlitek posloužil jako model pro vytvoření dřevěné kopie sochy. Následně byl vytvořen lepený blok z lipového dřeva. Na dřevěném bloku a sádrové předloze byla poté vytvořena upevňovací lůžka pro tzv. šibenici, na kterou bylo umísťováno tečkovací zařízení.
Přenášení bodů probíhalo nastavením tečkovacího zařízení tak, aby se špička posuvné kovové tyčky dotýkala povrchu kopírovaného předmětu, v tuto chvíli byl aretován doraz na konci posuvné tyčky. Následně byla šibenice s tečkovacím nástrojem přesunuta na dřevěný blok a dřevěný materiál byl odebírán řezbářskými dláty až do chvíle, než se posuvná tyčka dostala na doraz. Tím byl bod přenesen v prostoru z modelu na dřevěný blok. Proces byl opakován tak dlouho, než vznikl potřebný rastr bodů, z nichž se následně finálně dotvarovala kopie sádrového modelu.
Úkolem tohoto procesu bylo vytvořit kopii tak, jak se dochovalo originální tvarosloví předlohy a nechat dostatek materiálu v místech, kde se originální materiál nedochoval. V budoucnu budou na těchto místech vytvořeny doplňky chybějícího tvarosloví. Kopie Jihlavské Madony vznikla z toho důvodu, aby byla možná její instalace do kostela Sv. Jakuba Většího v Jihlavě, kde byla původně instalována její originální předloha a mohla tak opětovně plnit svou funkci.