Restaurovaná sádrová plastika z majetku Národního Muzea, jejímž autorem je Josef Franěk, byla silně poškozena v oblasti kotníků. Podstavec sochy byl také silně destruován a rozdělen na desítky fragmentů. Původní konstrukce již neplnila svou funkci a bylo nutné celou původní konstrukci odstranit a nahradit jí novou vnitřní konstrukcí. Z toho důvodu bylo zapotřebí sochu rozdělit po délce od kotníků až po bedra, kde se původní konstrukce nacházela. Tato byla následně odfrézována a vnitřní prostor sochy byl přizpůsoben pro aplikaci nové, která byla vytvořena z nerezového materiálu. Kromě mnoha kroků, které restaurátorský proces musel obsahovat, aby tvarosloví bylo zachováno bylo nejnáročnější vymyslet systém konstrukcí, podpůrných systémů a můstků tak, aby se obnovil postoj figury v jejím originálním naklonění. Což se nakonec povedlo. Zrestaurované části podstavce byly instalovány na novou konstrukci a postupně doplňovány oddělenými fragmenty. Chybějící části tvarosloví byla doplněna novým sádrovým materiálem a po úpravě savosti proběhla barevná retuš.
Etapy restaurátorského procesu